Volný čas

Autosalon se v roce 2014 neuskuteční

Vedení společnosti Veletrhy Brno, a.s. přehodnotilo záměr uspořádat mimořádný ročník Autosalonu Brno 2014 a rozhodlo, že se letošní Autosalon v nově navrženém konceptu neuskuteční.
Generální ředitel BVV Jiří Kuliš k tomuto rozhodnutí uvedl: „Současná situace na trhu osobních automobilů neumožňuje uspořádat plnohodnotný Autosalon, který návštěvníci očekávají.“

Vedení společnosti Veletrhy Brno a.s., se v loňském roce společně s SDA (Sdružení dovozců automobilů) dohodlo, že Autosalon Brno se bude konat pouze při účasti alespoň hlavních 17 – 20 automobilových značek. Tento cíl se nepodařilo dosáhnout.

Ve spolupráci s vedoucími automobilovými značkami byl ze strany BVV připraven „multimediální“ koncept veletrhu, který byl zástupci hlavních automobilových značek hodnocen jako historicky nejlepší po stránce obsahové i cenové.

Současné rozdělení trhu, stagnující prodeje osobních automobilů s převahou firemních prodejů, velmi pomalá obměna vozového parku v České republice oproti jiným zemím, zapříčiněná nižší koupěschopností obyvatelstva, situace některých automobilek, omezení financování marketingové podpory ze strany centrál automobilových výrobců jsou hlavní faktory, které neumožňují uspořádat veletrh v reprezentativní podobě. To jsou také hlavní změny od Autosalonu Brno 2007.

Veletrhy Brno nechtějí opakovat Autosalon 2013, na kterém se představily prakticky pouze tři vedoucí automobilové značky s největším podílem na trhu (47%, 2013) – Škoda, Hyundai, Ford.

Autosalon Brno patří mezi divácky nejoblíbenější a nejnavštěvovanější veletržní akce v Česku. Autosalon Brno navštíví denně 25 – 40.000 návštěvníků, pro takovou návštěvnost je logisticky vybaveno pouze výstaviště v Brně. Návštěvníci si v jednom místě a čase mohou naživo porovnat nabídku osobních automobilů, což neumožňuje žádný jiný marketingový nástroj. Počet návštěvníků je odvislý od počtu účastnících se značek. Při účasti většiny značek má Autosalon návštěvnost 120 – 130 tis. osob.

Dle průzkumu mezi návštěvníky je Autosalon v Brně akcí skutečně národní. Navštěvuje ho 70% návštěvníků z celé České republiky, Slovenska a dalších států, pouze 30% jsou osoby z Brna a jihomoravského kraje. I přes loňské zklamání je 81% návštěvníků připraveno navštívit Autosalon Brno znovu, protože je to pro řadu z nich „kultovní událost“ roku. Dle provedeného průzkumu se 17% návštěvníků rozhoduje přímo na Autosalonu o koupi vozu. Pro více než 50% je Autosalon důležitým vodítkem v dalším rozhodování o nákupu osobního vozu v delším časovém horizontu.

„Český automobilový průmysl a zahraniční importéři takto bohužel ztrácí společnou prezentační platformu, která je ověřená a funguje. Pevně věřím, že se situace na trhu osobních automobilů v Evropě a České republice zlepší natolik, že budeme moci představit ve všech parametrech reprezentativní veletrh osobních automobilů v roce 2015,“ uvádí Kuliš k osudu Autosalonu v Česku do budoucna.

K dopadům na hospodaření společnosti Kuliš uvedl, že Autosalon není obsažen v hospodářském plánu společnosti a jeho zrušení nemá žádné podstatné negativní dopady na ekonomiku společnosti Veletrhy Brno.

6

 

Zdroj:

Mgr. David Pokorný

tiskový mluvčí

Veletrhy Brno, a.s

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *